رییس موسسه آموزشی عالی کار قزوین: 

ارائه درس دفاع مقدس موجب آشنایی بیشتر دانشجویان با مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس می‌شود 

«اسدی» گفت: ارائه درس و علوم معارف دفاع مقدس موجب آشنایی بیشتر دانشجویان موسسه آموزشی عالی کار قزوین با ارزش‌های دفاع مقدس و نظام جمهوری اسلامی می‌شود. 
کد خبر: ۶۹۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ - 16September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «حسن اسدی» رییس موسسه آموزشی عالی کار قزوین در دیدار «حمید ولدی» معاون تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اظهار داشت: با توجه به الزامی شدن درس علوم و معارف دفاع مقدس برای دانشجویان ورودی ۱۴۰۳ و به بعد در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انتظار می‌رود با حمایت و همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، دانشجویان از این درس بخوبی استقبال کنند. 

وی افزود: قطعا قاطبه دانشجویان موسسه آموزشی عالی کار قزوین که نسل جوان جامعه را تشکیل می‌دهند، علاقه زیادی به تاریخ انقلاب به ویژه دوره طلایی دفاع مقدس و آشنایی به رشادت‌های قهرمانانه رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی را خواهند داشت. 

اسدی با اشاره به شمه‌ای از تاریخچه موسسه آموزشی عالی کار قزوین تصریح کرد: مؤسسه آموزش عالی کار قزوین در سال ١٣٧۵ با ٧ رشته کارشناسی و پذیرش بیش از ۶۰۰ نفر دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده و در حال حاضر با عنایت به سعی و تلاش مدیران، کارکنان، اساتید و اعضای هیات علمی، ۲۵۰۰ دانشجو در بیش از ۶۰ رشته دانشگاهی در این مرکز در حال تحصیل می‌باشند.

وی افزود: این مؤسسه بر اساس نیازمندی‌ها و همچنین طرح جامع علمی کشور و طرح آمایش آموزش عالی استان، به سمت توسعه رشته‌های خود حرکت کرده و در طی سال‌ها فعالیت، فارغ التحصیلان زیادی را به جامعه علمی، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی کشور تحویل داده است. 

رییس موسسه آموزشی عالی کار قزوین در پایان تصریح کرد: این موسسه آمادگی کامل در جهت ارائه درس علوم و معارف دفاع مقدس با هدف تبیین و نقش رزمندگان دوران دفاع مقدس در جهت آشنایی و اگاهی بیشتر دانشجویان این موسسه با ارزش‌های انقلاب و نظام را اعلام می‌کند. 

«حمید ولدی» معاون تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین هم در این دیدار گفت: طبق قانون و مصوبه شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم، ارائه آموزه‌های دفاع مقدس و جانمایی آن در تمام رشته‌های دانشگاهی الزامی است و رهبر انقلاب همواره از دفاع مقدس به عنوان گنج یاد کردند؛ و خوشبختانه برخی دانشگاه‌های استان قزوین از جمله دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان برای ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در بخش آموزش عالی، پیش‌قدم بوده و از سال ۸۶ شاهد ارائه حداکثری این درس در بین دانشجویان استان هستیم. 

وی خاطر نشان کرد: موسسه آموزشی عالی کار قزوین یکی از ظرفیت‌های مهم دانشجویی در استان محسوب می‌شود که امیدواریم با ارائه این درس شاهد شکوفایی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان این موسسه در قزوین باشیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار